آبشارهای مشگین شهر

آبشار کؤلیار (گیزلی مشه) Kolyar Waterfall

آبشار مسیر رودخانه گیزلی مشه، کؤلیار (کوه کنار) مشگین شهر

برای ورود به صفحه کلیک کنید

توضیحات

  • عکس پس زمینه از: شهروز عبادی

آبشارهای پله ای کؤلیار در منطقه جنگلی گیزلی مشه در سمت چپ حتم مشه سی و در مسیر رودخانه منتهی به روستای کوه کنار (با نام محلی کؤلیار) واقع شده اند. این آبشار را بی شک می توان یکی از زیباترین آبشارهای مشگین شهر نامید هم به علت قرار داشتن سه آبشار بزرگ به صورت پله ای در مسیر رودخانه و هم به علت قرار گرفتن در منطقه بکر جنگلی در دل طبیعت. در بالادست آبشار ییلاقات عشایر دامپرور قرار دارد. 

فاصله این آبشار از روستاهای کوه کنار و قینرجه (یکی دیگر از روستاهای نزدیک) تقریبا ۵ کیلومتر می باشد. خود آبشار فاقد هر گونه جاده ماشین رو بوده اما جاده ای خاکی و ناهموار در تپه سمت چپ آبشار به سمت ییلاقات آن منطقه وجود دارد که گاها مورد استفاده برخی افراد برای دسترسی سریع به آبشار قرار می گیرد. مبدا معمول حرکت به آبشار، روستای قینرجه بوده و رسیدن به آن از مسیر رودخانه و جنگل به علت وجود بیشه زار، پستی ها و ناهمواری ها در کمتر از ۳ ساعت و نیم میسر نمی باشد.

روستای کوه کنار در غرب مشگین شهر، پس از روستاهای شعبان، کلانپا و انزان واقع شده و با مرکز شهر حدودا ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. روستای قینرجه نیز پس از روستاهای دوشانلو (سلمان کندی) و آقجه لو در مسیر حتم مشه سی واقع شده و فاصله آن حدودا ۲۸ کیلومتر می باشد. جاده ماشین رو و آسفالته هر دو روستا هموار بوده و فاقد پستیها و بلندیهای بزرگ می باشند.

تصاویر:

آدرس:

استان اردبیل ـ شهرستان مشگین شهر ـ ۵ کیلومتری روستای قینرجه (فاصله از مشگین شهر ۳۵ کیلومتر)

موقعیت آبشار کؤلیار بر روی نقشه گوگل: [لطفا گزینه Satellite را فعال سازید]

[باتوجه به تحریم دامنه های ایرانی توسط گوگل، نقشه های درون سایتی با خطا مواجه می شوند لذا با کلیک روی لینک زیر می توانید مستقیما به مسیر مورد نظر بروید]

https://goo.gl/maps/ksf156jh4GF2

4+
تگ ها
برای ورود به صفحه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *